sobota, 4 sierpnia 2007

Dwie śpiewające panie i piękny męski głos



Odkryłam ostatnio dwie śpiewające panie: Sophie Zelmani i Viennę Teng. To muzyka, którą można nazwać łagodną, romantyczną, refleksyjną, melancholijną. Mają delikatne głosy, które świetnie współbrzmią z muzyką. Od jakiegoś czasu słucham ich piosenek na okrągło - jadąc do pracy, spacerując po mieście, także wtedy gdy jestem w domu. Po prostu nie mogę się od nich oderwać. Szczególnie przypadły mi do gustu: "Love on my mind" Sophie i "Gravity" Vienny, ale tak naprawdę lubię wszystkie ich piosenki i będę czekać na kolejne utwory. Sophie jest Szwedką, a Vienna - Amerykanką (jej prawdziwe nazwisko to Cynthia Shih, na płycie "Warm Stranger" jest ukryty utwór "Green Islands Serenade", który wykonuje w chińskim języku mandaryńskim. To piękna nastrojowa piosenka).
Na stronie: http://www.warmstrangers.com/vtsongnotes.html są zamieszczone notki Vienny na temat wykonywanych przez nią utworów, jest zresztą autorką swoich piosenek.
Obie panie u nas nie są znane, a tymczasem Sophie Zelmani wydała już 6 płyt, a Vienna Teng - 3 płyty. Szczerze polecam!

Paul McGann jest z kolei moim najnowszym odkryciem filmowym. Ma cudowny, łagodny głos, którym potrafi zauroczyć. Zagrał wiele interesujących ról, m.in. w miniserialu "Our Mutual Friend", w filmach: "Catherine the Great", w czterech częściach "Horatio Hornblowera", w "Doctorze Who: The Movie", w "Poirot: Sad Cypress" i w wielu, wielu innych. Zaśpiewał także w musicalu Bernarda Taylora "Much Ado" według sztuki Szekspira. Szczególnie interesujące są tu dwie piosenki, które Paul (jako Benedick) śpiewa solo: "If I could write a sonnet" i "Madness". Co za głos! Obu można posłuchać na stronie: http://www.bernardjtaylor.com/Muchado/Madosongs.html
A tu są słowa do "If I could write a sonnet":
"I wish that I could write a sonnet, with observations that are witty and profound,
with clever rhyming schemes that dazzle and astound,
that sweep one off the ground and conquer at one bound.
I wish that I could be a poet, and write with perfect symetry
if only I could find the words that would denote, exactly what she means to me.
I wish the muse would stimulate me, and help me to create the finest poetry,
If only I could only find the perfect simile, to tell the world how she is fair as fair could be
If I could find way some way to reach her, with polished phrases that reveal
the thoughts inside me now that struggle to escape and show the shape of how I feel
But words themselves, seem so unwielding, they won't express the things I long to say,
Oh muse, please come and yield me please come and show me-- the way
I wish that I could write an epic. that captures all her gracious virtues one by one,
that tells her how much she's become my paragon but I am too inept, when all is said and done
If only I could be a poet, and write such versus fresh and new
that would appeal to her, reveal to her someway
the things that I find hard to say Oh how I long to find a way "

4 komentarze:

Anonimowy pisze...

Gosiu, ja Ci bardzochciałam podziękować za rekomendację tych dwóch pań, szczególnie Sophie - tworzą zdecydowanie piękna i wartościową muzykę.
Pozdrawiam,
Caitri :)

Gosia pisze...

Ja się cieszę że na ich piosenki natrafiłam. Szukałam czegoś jako ilustracji wygaszacza z Paulem McGannem i znalazłam "Love on my mind", a potem przesłuchałam wszystkie piosenki Sophie i stwierdziłam, że są piękne. Może i są trochę smutne ale fajnie się ich słucha. A do przesłuchania utworów Vienny Teng zachęcił mnie klip do "Our Mutual Friend", gdzie wykorzystano jej piosenkę "Gravity".
Pozdrawiam :)

Anonimowy pisze...

Gosiu, dzięki Tobie zaprzyjaźniłam się z piosenkami Vienny Teng. Podzielam Twój zachwyt nad "Gravity". Sophie jeszcze nie słuchałam i cieszę się, bo wiele pięknych nutek przede mną.
Dzięki za inspirację.
Pozdrawiam
asiek

Gosia pisze...

Dziekuję za komentarz :) Ja się przyznam, że jednak trudniej mi było rozstać się z Sophie Zelmani. Może dlatego, że podobają mi się takie klimaty jak w jej piosenkach. Ale z pewnością do "Gravity" mam ogromny sentyment. ;)
Pozdrawiam
Gosia